Eigenaar Gijs Rademakers is al 15 jaar actief in de regio Nijmegen. Gert: “Hij is een echte spin in het web op het gebied van laadoplossingen en andere duurzame ontwikkelingen. Ik ondersteun hem met de sales en het professionaliseren van het klantencontact.”
Rademakers is een jong, creatief en innovatief bedrijf, vertelt Gert. “Wij bieden echt een totaaloplossing aan als particulieren of bedrijven willen verduurzamen met een elektrotechnische installatie als laadpalen of zonnepanelen. Van oriëntatie tot installatie, noemen we dat. Eerst gaan we kijken welke mogelijke oplossingen er zijn. We onderzoeken ook altijd van welke subsidiemogelijkheden we gebruiken kunnen maken en we checken welk merk het beste bij onze klant past. Als de klant ons advies opvolgt, dan ondersteunen we niet alleen in de installatie, maar ook bij het onderhoud.”
Elkaar versterken
Die bewustwording wil Stichting VWN bijvoorbeeld onder de aandacht brengen met hun eigen ontwikkelde applicatie. “Het is een applicatie waarin je eigenlijk alles beheert rondom energie. Samen met YES maken we het energieverbruik per pand zichtbaar, en vertalen het ook direct door naar de kosten voor de huurder. Huurders zien ook wat hun huidige verbruik oplevert qua kosten of juist terugbetaling op de lange termijn. De app vertaalt het verbruik meteen in geld, om bewustwording te creëren. Zo realiseren we duurzaam wonen.”
Steeds groener
De vraag naar duurzame oplossingen blijft maar groeien, ziet Gert. “Bedrijven willen steeds groener worden. Soms uit principe of omdat het geld bespaart, maar marketingtechnisch kan het ook heel slim zijn. Veel bedrijven willen dat groene image graag hebben, omdat hun doelgroep dat ook belangrijk vindt. En daarnaast kunnen duurzame oplossingen als laadpalen voor bedrijven ook een manier zijn om zich in service te onderscheiden.”
Gert: “Denk maar aan horecabedrijven. Als mensen met een elektrische auto weten dat ze heel gemakkelijk kunnen laden bij dat restaurant, dan vergroot dat de kans dat ze een keer langs komen. Met die service kun je klanten aan je binden.” Gert noemt nog een ander voorbeeld. “In Nijmegen-Oost is het altijd lastig parkeren. Al helemaal als je ook nog een laadpaal nodig hebt. Een klant van ons speelt daar mooi op in door de laadpalen bij hun kantoor beschikbaar te stellen voor buurtgenoten. Daar scoor je ook punten mee.”
Trends
Steeds meer bedrijven willen niet alleen laadpalen, maar ook hun eigen bedrijfsauto’s verduurzamen. “Elektrische auto’s zag je altijd meer bij particulieren, omdat het aanbod daar ook beter op afgestemd is. Inmiddels zijn er steeds meer elektrische bedrijfswagens, zelfs busjes. Meer en meer bedrijven zien dit als een goede kans om nog een beetje groener te worden.”